sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Kuulumisia

Tästä onkin alkanut tulla tapa, että aina sunnuntai iltasin mä kirjottelen mun kuulumisia täältä! Viikko on taas vierehtänyt kovaa vauhtia. Viime viikon sunnuntaina juhlittiin mun serkun Biancan 3v synttäreitä perheen kesken! Mun toinen veli Nicolas oli käymässä täällä viime viikonloppuna tyttöystävänsä kanssa ja hekin olivat juhlissa. Oli kiva tutustua mun toiseenkin veljeen, joka oli todella mukava kuten Josékin! Tänä viikonloppuna juhlittiin Biancan synttäreitä toiseen otteeseen, tällä kertaa lastenkutsujen merkeissä.

Tää kylä on ihan täynnä dogeja! Meilläkin on varmaan 5 koiraa, mutta ne ei ikinä oo sisällä. Tässä meiän koira Cabeza. Nimi hämmästytti mua aluks aika paljon, sillä Cabeza tarkottaa suomeks päätä :D Selvisi, että koira on saanut nimensä sen ison pään vuoksi.
 Veljet ja Cabeza! 
 Josén ja Nicolaksen tyttöystävät ja Mili 
 Host-mami ja mun pikkuset serkut
 Familia uruguaysa

Multa on jonkun verran kyselty millasta koulunkäynti on täällä, niin voisin kertoa vähäsen siitä. Koulu alkaa joka aamu 7.45, mutta opettajat saapuvat aina siinä tasan 8 aikaan. Mun koulupäivät kestää pisimmillään reilu yhteen, mutta tosi harvoin edes sinne saakka, sillä opettajista on täällä paljon pulaa. Esim. enkkua mulla ei tuu olemaan tänä vuonna kertaakaan, sillä opettajaa ei ole. Saattaa olla päiviä, jolloin mulla on 2 tuntia koulua ja sitten pääsen kotiin :D Tosi erilaista siis kun Suomessa! Ei kyllä haittaa mua, koska koulussa on tunneilla yleensä aika tylsää, sillä en ymmärrä paljoa mitään opetuksesta. Mulla on täällä valittuna humanistinen linja, eli mulla on aineina esim. sosiologiaa, filosofiaa, mantsaa ja kirjallisuutta. Kaikki tunnit on saman luokan kanssa, mikä on mun mielestä kiva juttu! 

Mitään muuta kovin ihmeellistä ei tällä viikolla oo käynyt, paitsi että alotin käymään zumbatunneilla kavereiden kanssa. Ihan huippua täällä!! Paras zumbatunti, jolla oon koskaan ollut :D Palaillaan taas uusien kuulumisten kera :)

- love Aino

10 kommenttia:

  1. Tästä tuleekin sitten maanantai-aamujen kohokohta! Ajatellen sun kielitaitoa niin ainevalinta tuntuu aika haasteelliselta. Kiva että siellä on niin paljon liikuntamahdollisuuksia kun olet sitä harrastanut niin kauan. Tsemppiä tällekin viikolle! Mums

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jee! Joo on se kyllä kieltämättä, mutta ei innostanut matemaattiset aineet niin valitsin sitten ton :D Joo on täällä onneksi! Kiitos mums <3

      Poista
  2. Que lindas fotos! Creo que tienes una familia maravillosa en Uruguay!
    Muchos besos para todos!

    VastaaPoista
  3. puhutko sä siellä perheellesi enkkua vai espanjaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Espanjaa! Täällä puhutaan tosi vähän enkkua

      Poista
  4. Kiva teksti ja ihania kuvia! Laita seuraavaan postaukseen lisää kuvia siitä kylästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Joo on ollut tarkotuksenakin, mutten oo vaan vielä saanut aikaseks :D

      Poista
  5. Ymmärrätkö sä niiku kaiken suunnillee mitä sun perhe sulle puhuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä yleensä ymmärrän ainakin asioiden pääpointin :) ja jos en ymmärrä niin kysyn uudestaa! mun perhe on tosi auttavainen kielen kanssa ja selittää mulle tarvittaessa vaikka kuinka monta kertaa jos en ymmärrä haha :D

      Poista

Kommentit piristävät ihanasti päivääni :-)