tiistai 23. joulukuuta 2014

Huomennako joulu?

Terkkuja täältä maapallon toiselta puolelta! Täällä tunnelmat on hyvät, mutta suoraan sanottuna ei tippaakaan jouluiset :D Yleensä 23. päivä oon jo ihan täpinöissäni joulusta, mutta nyt sitä ihanaa, jännittynyttä ja innostunutta tunnetta ei ole lainkaan. Johtuu varmasti vaan niin erilaisesta ilmapiiristä mihin on tottunut. Ei se mua kuitenkaan haittaa, ettei joulu tule olemaan samanlainen tänä vuonna, koska oon koko ajan osannut valmistautua, että tänä vuonna se tulee olemaan täysin erilainen. Lisäksi mun oma perhe viettää joulun etelässä, joten hekään eivät vietä sitä ihanaa Suomi-joulua.

Oon ymmärtänyt, että täällä 24. päivä on ihan normaali päivä iltaan saakka. Ihmiset menevät päivällä normaalisti töihin ja vasta illansuussa kokoonnutaan perheen kesken. Täällä perhe tarkoittaa kaikkia isovanhempia, setiä, tätejä ja serkkuja. Mekin ollaan menossa mun tädin luokse huomenna. Ensiksi syödään yhdessä, sitten avataan paketit ja keskiyön tienoilla lähdetään sitten klubille bilettämään! Niin hassua, kun Suomessa on tottunut siihen erittäin rauhalliseen jouluaattoon. Täällä koko kylä menee klubille ja siellä sitten kokoonnutaan ystävien kesken. Mua ei tää erilaisuus haittaa, vaan on vaan kiva päästä kokemaan erilainen joulu.

Mun virolainen vaihtarikamu Karmen teki upeen videon meidän Rochan matkasta! Käykää kattomassa TÄSTÄ jos kiinnostaa. Tässä vielä mun kuvia reissulta, joita en ole vielä julkaissut.

Voi että kun on välillä ikävä tätä mahtavaa matkaa! 

 Aivan ihanaa joulua kaikille ympäri maailmaa<3 Nauttikaa! 

- love Aino

1 kommentti:

  1. Hyvä asenne joulun suhteen! Ens vuonna sitten taas otetaan kaikki irti suomalaisesta joulutunnelmasta! Ihanaa joulua uruguauyhin!!

    VastaaPoista

Kommentit piristävät ihanasti päivääni :-)