maanantai 25. elokuuta 2014

La primera semana en Tranqueras

Nyt oon viettänyt ensimmäisen viikon mun vaihtarivuodesta täällä Tranquerasissa. Oon ollut tosi tyytyväinen, sillä tekemisestä ei oo ollut puutetta! Vaikka tää paikka onkin pieni niin onneksi on ollut vaikka mitä kivoja tekemisiä. Oon viettänyt tosi paljon aikaa mun hostäidin serkun Milin kanssa. Tullaan tosi hyvin juttuun Milin kanssa vaikka ei puhutakkaan samaa kieltä. Tai no tietysti aina puhutaan espanjaksi, mutta mun kielitaito nyt on vielä mitä on :D Olin tosi ilonen kun ekana päivänä koulussa kaikki oli kiinnostuneita musta ja tuli heti juttelemaan ja pyytämään hengailemaan. Ihmiset on täällä niiin ystävällisiä! Ekana päivänä koulussa mun luokkakamut halusivat kysellä multa kysymyksiä Suomesta ja mut laitettiinki luokan eteen vastailemaan niihin espanjaksi!! Ihme kyllä selvisin ihan hyvin omasta mielestäni ottaen huomioon etten puhu vielä paljoa espanjaa.

 Mili
 Tranquerasin kaupungin valot takanani :)
Täällä on joki, jossa ollaan käyty kavereiden kanssa hengailemassa muutamana päivänä. Paikka on tosi upee! Kuulemma kaikki menee aina kesäisin tonne hengailemaan ja uimaan. Vesi näyttää mun mielestä vähän epäilyttävän väriseltä, mutta kaikki tuolla ui niin eiköhän se ihan uimakelpoista ole :D
Olen käynyt myös melkeen joka ilta erilaisissa jumpissa mun hostäidin ystävän kanssa. Täällä on ihan huipputunti, jolla hypitään, pompitaan ja tanssitaan trampalla! Tosi rankkaa, mutta samalla ihan älyttömän hauskaa. Oon myös tavannut paljon mun hostäidin ystäviä ja sukulaisia, jotka on ollut kaikki todella mukavia. Muutamana iltana ollaan oltu heidän luona istumassa iltaa. Lauantaina koko Uruguayssa oli ilta nimeltä La noche de la nostalgia, jolloin ympäri maata bailattiin läpi yön. Oltiin Vickyn ja muiden kamujen kanssa yhdellä klubilla, ja oli kyllä huippuilta! Täällä ihan kaikki rakastaa tanssimista ja tyylin eka asia mitä nää on kysynyt multa on ollut, että tykkäänkö tanssia. 
 1. Oltiin luokkalaisteni kanssa lauantaina joella syömässä ja hengailemassa. Pelattiin fudista, kuunneltiin tyypillistä Uruguay-musaa ja syötiin yhdessä. 2.Täällä on yksi ihan sairaan ihana pikkuvaatekauppa, jossa ollaan käyty aika monena päivänä vaan ihastelemassa ja sovittelemassa vaatteita. Mun oli pakko ostaa toi paita ihan vaan mun ekojen bailujen kunniaksi! :D 3. Vickyy ja mä lauantaina 4. Ja tääkin kuva launatai-illalta :)
 Tranqueras!
Semmosta tänne päin kuuluu. Tottakai mulla on myös ollut vähän vaikeeta, sillä en vielä puhu kunnolla espanjaa ja täällä oikeesti tosi harvat puhuu yhtään englantia. Onneksi mulla on melkeen joka päivä espanjantunti ja omia espanjan kirjoja mukana, niin eiköhän se muutaman kuukauden päästä jo ala sujua! :) Paljon paljon pusuja ja haleja Suomeen, ootte ihania! 


- love Aino

12 kommenttia:

  1. Apinaaa!!! Hyvä että siellä on kaikki hienosti :) mulla on lomaa 4.9.-12.9. ja 10.11.-6.12. ootko miettinyt oisko susta kivaa jos tulisin käymään jompanakumpana aikana? Ja onkohan se sun host perheelle ok?
    Saara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ois ihan sika kiva jos tulisit tona myöhempänä ajankohtana! Täytyy tietty kysyy asiaa mun hostäidiltä :)

      Poista
  2. Apina, kiva teksti ja kivoja kuvia. Näitä on kiva odotella.

    VastaaPoista
  3. Oi vitsi miten ihanalta kuulostaa!! <3 täällä meillä vaan sataa ja tuulee ja kaikki on kipeenä XDD plus toi tramppa juttu vaikuttaa niin hauskalta, taitaa jopa alexin pumppiki olla iha tylsää siihen verrattuna? ;) Wii ja ihana kyl se epsanja sielt lähtee tulee ku vaa tarpeeks puhut ja kuuntelet, lasisilmän sanoin: hiljaa hyvä tulee :D ihanaa loppuviikkoo murbe, pidähän itestäs huolta<3 t.yks krasivaja padruga

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha awws kiitos ihana krasivaja patrugani! <3 ja toivotaan niin ton espanjan kaa :) toivottavasti siellä päin porukka paranee! tramppajuttu on huippu mut eihän mikää tunti nyt vedä vertoja alexin pumpille ;)

      Poista
  4. minkä ikäsiä sun host äidin kaverit oikein on? :D

    VastaaPoista
  5. Voitko johonki postauksee pistää kuvii su huaneest !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm katotaan! Ei mun huoneessa sinänsä hirveesti nähtävää oo :D

      Poista
  6. Ihana postaus, vihdoinkin, ehdin jo kovasti odotelle. Sullako on joku yksityisopettaja espanjassa? Mimmonen se ope on, oon kuullu siitä jotain huhuja.
    Kohta sä varmaan jo ajattelet ja näet unia espanjaksi. Millaiset sun koulupäivät on ja mitä aineita sulla on, vaiko vaan espanjaa?
    Halit
    Mums

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo on yksityisopettaja ja tosi mukava vanhempi nainen! :D mun koulupäivät on lyhyitä ja en ymmärrä paljoo mitään opetuksesta. On siis paljon muutakin kuin espanjaa!

      Poista

Kommentit piristävät ihanasti päivääni :-)