sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Vacaciones de Primavera

Oon koko tän viikon ollut kevätloman vietossa. Niin ihanaa on ollut lomailla! Hirveen nopsaa vaan meni päivät, mutta se vaan merkitsee, että hauskaa on ollut. Oon joka päivä vaan ottanut tosi rennosti ja tehnyt kaikkea hauskaa kuten nähnyt kavereita, juonut matea plazala, yökyläillyt kavereiden luona ja käynyt bailuissa.

Loma alkoi tosi hauskasti, sillä osallistuin täällä järjestettyyn kisaan, jossa valitaan Reina de la primavera (kevään prinsessa). Tää on jokavuotinen traditio Tranquerasissa ja osallistua saa kuka tahansa tyttö siinä 14-19 vuoden iässä. Mä sitten päätin osallistua sen takia, että tykkään lähteä kaikkeen tämmöseen mukaan, erityisesti nyt vaihdossa ollessani. Käveltiin kisassa kaikki tytöt kaksi kertaa samaantyyliin kun muotinäytöksissä. Eka asu oli farkuissa ja toka hameessa. No kuinkas sitten kävikään.. Ihan yllätyksenä voitin koko jutun!! Tosi hassua, sillä lähdin mukaan ihan vaan tutustuakseni uusiin ihmisiin ja kokeakseni uusia juttuja. Palkinnoksi sain matkan kahdelle paikkaan täällä Uruguayssa nimeltä Las Termas. Siellä on tosi paljon uima-altaita ja niin en tiiäkkään siitä hirveesti sen enepää haha, mutta ihan mahtavaa päästä matkustamaan! Muutenkin oli mahtava kokemus osallistua kisaan :) Harmikseni osa Tranquerasin ihmisitä ei ollu tyytyväisiä tuomariston päätökseen, sillä aika paljon kommenttia on tullut siitä, että oli epäoikeudenmukaista kun mä voitin, sillä en oo täältä kotosin.. Huomaa, että tää on tosi iso juttu näille ihmisille.

Tän näkösten maisemien keskellä mä asustelen! Tosin tää kuva on kylän laitamilta eikä sentään keskustasta, haha. Mutta iso muutos mun kotipaikkaan Suomessa.
Yhtenä lomapäivänä oli Milin äidin synttärit, ja paljon sukulaisia saapui Montevideosta, joihin oli kiva päästä tutustumaan. Juhlittiin Asadon eli grilliaterian merkeissä. 
 Pääsin myös ekaa kertaa täällä ollessani hepan selkään! Onneksi olin vaan kyydissä ja Mili hoiti ratsastamisen. Mun oli kyllä tultava tuolta pois aika äkkiä, sen verran hurjaa oli :D
Perjantain menttin Milin kanssa Riveraan. Kierrettiin tosi paljon kauppoja niin Riverassa kuin myös Brasilian puolella Santanassa. Käytiin myös syömässä ja jätskillä Brasilian puolella.
Santanassa eli Brasilian puolella on lukuisia kenkäkauppoja, jotka kaikki näyttää tältä. Niin ihania kenkiä, etenkin korkkareita ja sandaaleja! Noi on tuolla vielä paljon halvempia kuin Uruguayssa. Ostin tuolta yhdet ihanat sandaalit kesäksi ja maksoin niistä noin 12euroa. Tiiän jo nyt, että tuun Suomeen monta kenkäparia rikkaampana :D
 Parque Internacional
 Puoliksi Uruguayssa, puoliksi Brasiliassa! Oli pakko ikuistaa toi hetki, haha.
Vitsi, että mä tykkään Riverasta! Siellä on jotenkin niin ihana tunnelma. Saattaa johtua siitä, että se yhdistyy Santanaan, joten kahden eri maan kulttuurit yhdistyvät. Meillä on tosi hauska päivä Milin kanssa, ja oli huippua kierrellä ihmisen kanssa, joka tuntee parhaat kaupat ja paikat tuolla. Tänään oon viettänyt laiskaa päivää. Eilen oli nimittäin El baile, ja kotiin palasin kuudelta aamulla. Bileet loppuivat viideltä, mutta ihmiset eivät olleet vielä liian väsyneitä mennäkseen kotiin vaan hirveesti porukkaa jäi plazalle hengaamaan! Samoin mä jäin korkkareiden tuottamasta jalkasärystä huolimatta vielä about tunniks hengaamaan ja syömään kamujen kanssa. Aamupäivällä heräsin kuitenkin suht aikaisin, sillä mentiin Jon (veli) ja Marían (Jon tyttöystävä) kanssa syömään. Myöhemmin menin Milille, mutta oikeestaan vaan nukuttiin molemmat koko aika, sillä kummatkin oli niin väsyneitä edellisillasta. 

Ihana loma takana! Oon tosi tyytyväinen kaikkeen mitä tein :) Huomenna takasin koulunpenkille, eli siis mitä se mulle meinaa niin espanjan kielioppien ja sanastojen pariin. Heipsu! Superpaljon pusuja

- love Aino

8 kommenttia:

  1. Que buen blog Aino! Me encantaron las fotos, aunque tuve que utilizar el Traductor de Google y no entendía mucho lo que dice jaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muchas gracias Lore! Jaja creo que tengo que empezar escribir tambien en español :D

      Poista
  2. Ihana Aino<3

    - Weera

    VastaaPoista
  3. Superihana postaus, kuulosta NIIN ihanalta! <3 haleja sinne!!

    VastaaPoista
  4. Mun pitää nähtävästi tulla sinne kenkäostoksille! Tai ehkä voisin tulla vaihtariksi - löytyisköhän mulle perhettä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jajaja siitä vaan! Eiköhän täällä joku sut ottais :D mun espanjanope ainaki!!

      Poista

Kommentit piristävät ihanasti päivääni :-)